چگونه یک فروشگاه آغاز به کار می کند؟

چگونه یک فروشگاه را راه اندازی کنیم؟
۱ خرداد ۱۳۹۶
چگونه فروشگاه سود آور تری داشته باشیم؟
۴ خرداد ۱۳۹۶

چگونه یک فروشگاه آغاز به کار می کند؟


در نوشته قبل اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای شروع یک کسب و کار فروشگاهی را یاد گرفتیم ، در این مقاله نیز با ما همراه باشید تا به دیدی جامع از راه اندازی یک فروشگاه برسید.

گام اول: انتخاب محل مناسب برای فروشگاه

در کسب و کارهای فروشگاهی انتخاب محل مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد چراکه باید دسترسی مردم به این فروشگاه ها راحت و مناسب باشد به عنوان مثال فروشگاهی که در بزرگ راهی با ترافیک سنگین قرار گرفته است ، به دلیل عدم دسترسی مناسب با استقبال زیادی روبرو نخواهد شد. فروشگاه خرده فروشی باید به خوبی در معرض دید عموم باشد و همچنین امکاناتی نظیر داشتن پارکینگ مناسب و نزدیکی به پایانه ی حمل و نقل عمومی و یا مجتمع های اداری و تجاری نیز موجب بهبود دسترسی مردم به فروشگاه می شود.برای یافتن بهترین مکان برای فروشگاه ها ، سازمانهای بزرگ از سیستم های اطلاعات جغرافیایی استفاده می کنند که می تواند رقابت های محلی و جغرافیایی را گزارش کند ؛ هرچند که این گزارش ها برای صاحبان کسب و کارهای کوچک بیش از حد هزینه بر است.

گام دوم: خرید تجهیزات لازم برای فروشگاه

از جمله تجهیزات مورد نیاز برای فروشگاه ها سیستم های امنیتی مثل دوربین و دستگاههای هشدار دهنده ، سیستم های سرمازا و یخچال ها ، قفسه و دستگاههای کارت خوان و ... می باشند. همچنین اگر مایل به ارائه خدمات تخصصی یا محصولات ویژه ای نظیر بلیط های قرعه کشی یا بخت آزمایی و یا خدمات چاپ در فروشگاه خود هستید نیز ، نیاز به خرید تجهیزات لازم دارید.

گام سوم: بازرسی کامل محل موردنظر

قبل از شروع کار فروشگاه نیاز است که نمای بیرونی فروشگاه از حیث مطابقت با قوانین ایمنی شهری شهرداری و همچنین سیستم اطفای حریق آن بازرسی شود.

گام چهارم: برقراری ارتباط با تأمین کنندگان

شما برای فروش محصولاتی نظیر مواد غذایی ، کالاهای خانگی و وسایل آرایشی-بهداشتی ، پوشاک ، کفش و ... به عمده فروشان نیاز دارید و باید بین یک عمده فروش بزرگ با حجم سفارش بالا و قیمت مناسب با چند عمده فروش که برحسب نیاز شما سفارش میگیرند و در عین حال با قیمتی بالاتر ، انتخاب کنید چراکه هر دو انتخاب جوانب مثبت و منفی خودش را دارد ؛ پس باید قبل از تصمیم گیری نیازهای کسب و کار خودتان را در نظر بگیرید. گزینه ی دیگری که مخصوصا برای فروشگاه های کوچک می تواند مفید باشد این است که از تامین کنندگانی اقدام به خرید کنید که مسئولیت بار زدن و حمل و نقل اجناس با خودتان باشد که میتواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

گام پنجم: پرکردن فروشگاه با اجناس

پس از ارتباط با عمده فروشان باید قفسه های فروشگاه را با کالا و اجناس مناسب پر کنید. برای این کار از روشی استفاده کنید که سفارش و تهیه ی مجدد اجناس آسان باشد. همچنین کالاهایی که قیمت بالایی دارند یا امکان سرقت آنها بیشتر است را نزدیک کارمندان یا دوربین های امنیتی بگذارید.مشتریان اصلی خود را در نظر داشته باشید و خدمات و کالاهای خود را به تناسب آنها تنظیم کنید، به عنوان مثال اگر فروشگاه شما در یک منطقه ی مسکونی قرار دارد اقلامی مانند شیر و نان در قفسه ها و انبار موجود باشد یا اگر فروشگاه شما نزدیک به مجتمع های اداری و شرکت های بزرگ است بهتر است توجه بیشتری را به ارائه ی قهوه و صبحانه اختصاص دهید.

گام ششم: استخدام کارکنان

شما در کسب و کار نیاز به کارکنانی قابل اعتماد دارید چراکه در غیر اینصورت موجب از دست رفتن پول و کالا می شود پس سعی کنید در مصاحبه همه جانبه برخورد کنید و تمامی منابع را بررسی کنید. همچنین بررسی پس زمینه و عدم سوء پیشینه افراد و آزمایش عدم اعتیاد به مواد مخدر نیز می تواند مفید باشد.
ادمین
ادمین
این ریتیل یک رویداد هفتگی و فرصتی برای کارآفرینان صنعت خرده فروشی و سرمایه‌گذاران است که در آن به شبکه‌سازی،‌ تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر می پردازند. دورهمی های این ریتیل با موضوعات کاملا تخصصی و کاربردی از قبل اطلاع رسانی شده و مستندات آن بر روی همین وب سایت منتشر می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *