چگونه یک فروشگاه را راه اندازی کنیم؟

پادکست – شکست کسب و کارهای نوپا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
چگونه یک فروشگاه آغاز به کار می کند؟
۲ خرداد ۱۳۹۶

چگونه یک فروشگاه را راه اندازی کنیم؟


شروع یک کسب و کار فروشگاهی مثل شروع کسب و کارهای دیگر نیاز به سرمایه ی اولیه ، برنامه ریزی و صرف وقت دارد. چون فروشگاهها به سرعت در حال گسترش هستند وارد شدن به این کسب و کار انتخاب درستی است که با انتخاب محل مناسب برای فروشگاه ، مدیریت صحیح موجودی در انبار و ساختار قیمت گذاری درست این کسب کار میتواند به سرعت باعث سود دهی شود. اگر با ما در این مقاله همراه باشید ، چگونگی شروع کار فروشگاه را یاد خواهید گرفت.

گام اول: برنامه ریزی

در اولین مرحله باید تصمیم بگیرید که برای شروع می خواهید امتیاز یا فروشگاه را بخرید یا فروشگاهی را خودتان از ابتدا راه اندازی کنید. هرچند در هر دو حالت سرمایه ی اولیه ی زیادی مورد نیاز است اما خریدن امتیاز یک فروشگاه از این نظر که قبلا تبلیغات و بازاریابی آن انجام شده است ، به مراتب راحت تر است.

گام دوم: توسعه کسب و کار و برنامه های بازاریابی.

هرچند وقتی شما حق امتیاز یک فروشگاه را میخرید چندان به ایده های بازاریابی و شیوه های کسب و کار مختص خودتان نیازی ندارید اما این اسناد معمولا به شما در تامین بودجه ای مطمئن هنگام نیاز به وام گرفتن کمک می کنند. در هر دو حالتِ راه اندازی فروشگاه نکات زیر میتواند کمک کننده باشد:

با نوشتن نام و ساختار کسب و کار برای فروشگاه خود یک برنامه ی کسب و کار (مثل مالکیت انحصاری، مشارکت محدود و ...) بسازید و سپس اقلام و خدماتی را که برای ارائه آنها برنامه ریزی کرده اید و هزینه ی برآورد شده ی آنها برای راه اندازی را هم لیست کنید .با تجزیه و تحلیل کردن رقبای محلی و مشتریان اصلی خود ، برنامه ی بازاریابی خود را توسعه دهید. برای به دست آوردن این اطلاعات میتوان از آمارهای وزارت کار یا سرشماریهای کشوری استفاده کنید و یا از انجمن کسب و کارهای کوچک کمک بگیرید. همچنین در ادامه باید کل صنعت کسب و کارهای فروشگاهی را تجزیه و تحلیل کرده و پس از آن برنامه ای برای تبلیغات و جذب و حفظ مشتریان ارائه داد.

در انتها بهتر است به صورت زمانی تمام جزئیات زمان شروع کسب و کار و برنامه ریزی های زمانی پیش بینی شده را بنویسید و برنامه ریزی کنید.

گام سوم: پیش بینی بودجه ی موردنیاز برای تامین هزینه های راه اندازی فروشگاه.

بودجه ی موردنیاز برای تامین هزینه های تا حد زیادی وابسته به قیمت املاک در منطقه ی موردنظر شما و خدمات و اقلامی است که قصد ارائه ی آن را دارید. معمولا هزینه ی راه اندازی یک فروشگاه حداقل چهل میلیون تومان است و میتواند تا چهار میلیارد تومان برسد؛ پس باید با تجزیه و تحلیل و تحقیق در بازار و در نظر گرفتن تمامی هزینه ها بودجه ی مورد نیاز را تعیین کرد.

گام چهارم: تامین بودجه ی مورد نیاز

اگر برای راه اندازی فروشگاه تمام بودجه ی مورد نیاز را در اختیار ندارید ، میتوانید با بانکهای محلی برای دریافت وام صحبت کنید.

گام پنجم: اخذ مجوزهای لازم و بیمه های احتمالی مورد نیاز

در گام آخر باید از انطباق کاملِ فروشگاه خود با قوانین و مقررات کسب و کار اطمینان حاصل کرد. همچنین بیمه کردن میتواند شما را از حوادثی مثل سرقت محافظت کرده و اگر یکی از کارگران شما در حین کار دچار صدمه ای شود ، آن را جبران کند.
ادمین
ادمین
این ریتیل یک رویداد هفتگی و فرصتی برای کارآفرینان صنعت خرده فروشی و سرمایه‌گذاران است که در آن به شبکه‌سازی،‌ تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر می پردازند. دورهمی های این ریتیل با موضوعات کاملا تخصصی و کاربردی از قبل اطلاع رسانی شده و مستندات آن بر روی همین وب سایت منتشر می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *